Dersin Adı
|
İnovasyon ve Girişimcilik
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEIN 304
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Grup çalışması
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu dersi üniversitenin HER BÖLÜMÜNDEN öğrenciler seçebilecektir. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilecektir.
- Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt edebilecektir
- İş planı ve iş modeli oluşturabillir.
- Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygulayabilir.
- Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapabilir.
- Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapabilir.
- İş fikrini etkili bir şekilde sunabilir.
|
Ders Tanımı
|
Girişimcilik ve iş planı oluştırma ile ilgili teorik bilgilerin verilmesi, başarılı iş modellerinin incelenmesi, iş planı hazırlanması ve sunumu. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Girişimcilik ve Yenilikçilik Dersi Tanıtımı |
Atölye Çalışması - Araştırma |
2 |
Problem Tanımı |
Atölye Çalışması - Araştırma |
3 |
Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri |
Atölye Çalışması - Araştırma |
4 |
Girişimcilik ve Sürdürülebilirlik Kalkınma Hedefleri |
Atölye Çalışması - Araştırma |
5 |
İş Modeli Yalın Kanvas Temelleri |
Atölye Çalışması - Araştırma |
6 |
İş Modeli Yalın Kanvası Devam |
Atölye Çalışması - Araştırma |
7 |
İş Modelinizi Doğrulama |
Atölye Çalışması - Araştırma |
8 |
Ara sınav haftası |
|
9 |
Pazar Büyüklüğü Tahmini |
Atölye Çalışması - Araştırma |
10 |
Haydi Sosyal Bir Girişim Kuralım! |
Atölye Çalışması - Araştırma |
11 |
Startup Fikrimizi Doğrulayalım |
Atölye Çalışması - Araştırma |
12 |
Sunum İçeriğinizi Hazırlayın |
Atölye Çalışması - Araştırma |
13 |
Final Sunumunuz için Temel Beceriler |
Atölye Çalışması - Araştırma |
14 |
DEMODAY |
|
15 |
JURI FİNAL SUNUMU |
|
16 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
Ders Kitabı
|
Richard, Doug. (2013) How to Start A Creative Business: the jargon-free guide for creative entrepreneurs. Newton Abbot: David & Charles
ISBN: 978-1-4463-0273-6
The Lean Startup - How Today's Entrepreneurs use Continious Innovation To Create Radically Sucessful Businesses' Eric Ries, Crown Business 2011 Web sitesi: http://www.slideshare.net/mobile/PaulShawSmith/business-planning-for-startups
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Lean_startup
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Marketing
http://www.slideshare.net/mobile/redrocketvc/market-research-for-startups-13977653?qid=84822e7d-9803-4dd8-8366-957089d59fad&v=qf1&b=&from_search=6
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
70
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
20
|
Ara Sınavlar |
-
|
-
|
-
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
169
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest