Dersin Adı
|
Filmlerde Giysiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEAR 303
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
- |
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin moda ve sinema arasındaki ilişkiyi filmler ve okumalar sayesinde kavramalarını sağlayarak akademik seviyede analiz yapabilmeleri için gerekli beceriyi elde etmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Farklı kıyafet stillerini tanımlayabilecektir.
- Bir filmin anlatısını analiz edebilecektir.
- Giysilerin hangi dönemi ifade ettiğini tanımlayabilecektir.
- Karakter ve kıyafet arasındaki ilişkiyi tartışabileceklerdir.
- Filmlerde kıyafetler hakkında sunum yapabileceklerdir.
|
Ders Tanımı
|
Bu ders modanın kültürel ve artistik bağlamında ileri seviyede bilgi sağlayacaktır. Bu ders temasal olarak ayrılmış 3 bölümden oluşacaktır: a. Moda endüstrisi hakkında olan filmler, b. Filmler, giysi ve kimlik, c. Filmler, giysi ve hikaye anlatıcılığı |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Kostüm ve Karakter: The Great Gatsby |
Reading: http://clothesonfilm.com/costume-in-the-great-gatsby-use-your-imagination/ http://clothesonfilm.com/martinprada-great-gatsby-collaboration-fashion-as-costume/ |
3 |
Kostüm ve Karakter hakkında ders ve ödevin açıklanması |
|
4 |
Kostüm ve Karakter: Elizabeth: The Golden Age, Shekhar Kapur,2007 |
Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992 |
5 |
Kostüm ve Toplumsal Cinsiyet: Orlando, Sally Potter,1992 |
Chapter 4, Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992 |
6 |
Kostüm ve Toplumsal Cinsiyet: The Iron Lady, Phyllida Lloyd 2011 |
https://clothesonfilm.com/the-iron-lady-co stume-as-distinction-gender-and-protecti on/ |
7 |
Kostüm ve Zaman: Marie Antoinette Sophia Coppola 2006 |
http://costumevault.blogspot.com/2016/02/marie-antoinette-working-with.html http://costumevault.blogspot.com/2015/11/marie-antoinette-telling-story-through.html |
8 |
Kostüm ve Zaman: The Grand Budapest Hotel, Wes Anderson,2014 |
https://clothesonfilm.com/the-wes-anderson-collection-the-grand-budapest-hotel/ |
9 |
Kostüm ve Zaman: Phantom Thread |
Bölüm 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
10 |
Altkültürler ve Stil hakkında ders |
|
11 |
Kostüm ve Altkültürler: Funny Face |
Bölüm 10: Laver, James, History of Fashion, Thames and Hudson, 1992,p.252-292. |
12 |
ARA SINAV |
Yukarıdaki tüm film ve bahsi geçen literatür/ Sınıf içi tartışmalar |
13 |
SUNUMLAR |
Grup çalışması |
14 |
SUNUMLAR |
Grup çalışması |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final projesi |
|
Ders Kitabı
|
Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.
Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2
Blog: www.clothesonfilm.com Stella Bruzzi, Undressing cinema. Clothing and identity in the movies, London 1997.
Laver, James, A Concise History of Fashion, Thames and Hudson, 1992, ISBN:0-500-20348-2
Blog: www.clothesonfilm.com
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Blog: www.clothesonfilm.com
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
-
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
-
|
-
|
-
|
|
|
Toplam |
122
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest